środa, 7 listopada 2012

Próba z pierniczkami....

Przepis: zasięgnięty ze strony http://www.mojewypieki.com/przepis/pierniczki-przepis-i
              Dzięki uprzejmości Pani DOROTKI
Składniki:
  • 1/4 szklanki miodu
  • 5 łyżek miękkiego masła
  • 1/2 szklanki brązowego cukru (lepiej zastąpić cukrem pudrem)
  • 1 jajko
  • 2 i 1/4 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka sody
  • 3 łyżeczki przyprawy do piernika (dałam więcej)
  • opcjonalnie: 1 łyżeczka kakao (jeśli lubicie, gdy pierniczki mają ciemniejszy kolor) 

  •  Wszystkie składniki wymieszać i zagnieść ciasto. Rozwałkować, delikatnie podsypując mąką (podsypałam sporo, by się ciasto nie kleiło), na grubość około 3 mm, wycinać pierniczki.
  • ZMODYFIKOWAŁAM POŁĄCZENIE SKŁADNIKÓW....
  • Połączyłam składniki na ciepło wedle pokazanych zdjęć....
  • Artystyczne wykończenie zostało wykonane przez moją młodszą córkę Marlenę , taka mała próba przed Świętami..... Przepis jest rewelacyjny i to dzięki Pani Dorotce mogłam go udostępnić.....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz